زیبایی و سلامت

استفاده پزشکی از زهر زنبور عسل

استفاده پزشکي از زهر زنبور عسل

استفاده پزشکی از زهر زنبور عسل

استفاده از زهر زنبور عسل

استفاده پزشکی از زهر زنبور عسل

بيان مسائله: استفاده از محصوالت زنبور عسل در درمان بیماریها در بسیاری از متون تاریخی و مذهبی و علمی بیان شده است. این محصوالت شامل عسل، زهر زنبور عسل، ژل رویال، گرده، موم و بره موم است. یکی از این محصوالت مهم، زهر زنبور عسل است که به صورت سنتی و یا علمی و با استفاده از گزش زنبور زنده یا تزریق سم زنبور عسل در درمان بیماریها مورد استفاده قرار گرفته است.

هدف: هدف از این مطالعه بررسی موارد استفاده از زهر زنبور عسل در درمان بیماریهای مختلف می باشد.

مواد و روش: در این مطالعه article Review های مربوط به بیماریها و زهر زنبور عسل موجود در پایگاه های PubMed، Ovid ،Elsevier ،ProQuest مورد جستجو و مطالعه قرار گرفتند.

یافته ها: در بررسی مطالعات انجام شده مشخص گردید سم زنبور عسل حاوی انواع، آمین های فعال و بسیاری از مواد دیگر است و اینکه طیف قابل توجهی از بیماریها با زهر زنبور عسل تحت درمان بوده اند که شامل آرتریت و روماتیسم، درد و التهاب مفاصل، درد های عصبی مانند زونا، مولتیپل اسکلروز، لوپوس، سیاتیک، کمر درد، مشکلات پوستی مانند پسوریاسیس و اگزما، سرطانها، آسم، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، پارکینسون، مشکلات انعقادی خون، دیابت و دیگر بیماریها.

با وب سایت سلامت و درمان همراه شوید تا در مورد استفاده پزشکی از زهر زنبور عسل بیشتر بخوانیم

نتيجه گيری: در مقایسه با سایر درمان ها می توان نتیجه گرفت که استفاده از زهر زنبور عسل در دسترس، طبیعی، دامنه وسیع کاربردی و در نوع خود ایمن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =