ژل رویال, آلزایمر, بیماری های عفونی, پوست, زیبایی و سلامت, سیستم ایمنی, ناباروری

آیا ژل رویال طول عمر را افزایش می دهد ؟

ژلی پلاس

مروری بر عملکرد بیولوژيکي ژل رويال با تاکید بر اثرات آن بر تندرستي و افزايش طول عمر

The effect of royal jelly on the healing of skin wounds in mice

آیا ژل رویال طول عمر را افزایش می دهد ؟

بيان مسئله: با توجه به استفاده بیش از حد بشر از آنتی بیوتیک ها و مقاوم شدن آنها باید به فکر جایگزین کردن آنتی بیوتیک های طبیعی بود، ژل رویال با توجه به داشتن خاصیت های ضد میکروبی و همچنین اثرات مثبت بر سلامت و بهداشت گزینه مناسبی برای این مهم است.

هدف پژوهش: بررسی ساختار و عملکرد ژل رویال و علت تاثیر آن روی سلامت و بهداشت و شناخت کاربرد آن در بهبود و عملکرد زندگی و بررسی اثرات آن در تندرستی.

روش و چگونگی انجام پژوهش: بررسی مقالات مرتبط با عملکرد رویال ژل در مجلات معتبر علمی.

یافته ها و نتيجه گيری: ژل رویال ماده ی سفید، چسبنده و ژله مانندی با طعم ترش و گس که از دو جفت غده در طرفین سر زنبورهای عسل کارگر پرستار ترشح می شود. ژل رویال غذایی منحصر به فرد است که در 2-3 روز اول مورد استفاده ی همه ی لارو های زنبور عسل و به طور خاص در سراسر زندگی زنبور ملکه قرار می گیرد. ترکیب ژل رویال شامل: آب )%60- %50 ،)پروتئین ها )18 )%شامل هشت اسیدآمینه ضروری، کربوهیدرات ها )15 ،)%لیپیدها )6-%3 ،)%نمک های معدنی)5/%1 ،) ویتامین ها و … می باشد.

ژل رویال دارای ترکیبات فنولی و آنتی اکسیدانی است که اثرات ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد التهاب، ضد قارچ، التیام زخم و … دارد. به دلیل داشتن استیل کولین برای پیشگیری و درمان مشکلات عصبی نظیر آلزایمر، رعشه و اضطراب کاربرد دارد و همچنین از رسوب کلسترول در جدار رگها که باعث سفت شدن دیوار رگ ها می شود و سکته را به دنبال دارد می کاهد.

ژل رویال با کاهش بیومارکرهای استرس اکسیداتیو باعث افزایش باروری )در خرگوش( شده و در تقویت تنظیم هورمونی موثر است. از جمله اجزای اصلی فعال موجود در ژل رویال 1-هیدروکسیل2-دکانوئیک اسید است که موجب افزایش سنتز هورمون های تخمک گذاری و پایین نگه داشتن سطح هورمونهای FSH و LH میشود، که باعث جلوگیری از فرایند پیری می شود.

ژل رویال باعث افزایش اشتها، وزن و عملکرد های فیزیکی و ذهنی در سالمندان می شود و اثرات محافظتی عصبی در بیماری آلزایمر ایجاد میکند. مصرف ژل رویال به صورت خوراکی پس از 6 ماه موجب بهبود سلامت روان در انسان شده است.

ژل رویال باعث کاهش دوران درمان ضایعات پوستی می شود وبه دلیل فعالیت های ضد میکروبی اش پانسمانی مناسب برای درمان زخم های دیابتی است، همچنین با افزایش تولید کلاژن و ویتامین E موجود در آن موجب محافظت پوست در برابر اشعه یUV که القاء کننده ی پیری پوست است می شود. با توجه به نتایج آزمایش های انجام شده روی توالی پروتئین ها و دیگر اجزای ژل رویال می توان از عملکرد ژل رویال در بهبود بیماری ها و نقش مهم آن در سلامت و بهداشت و تولید مواد موثر در جوان سازی و تقویت سیستم ایمنی و تولید ماکروفاژهای انسانی بهره مند شد.

با وب سایت سلامت و درمان همراه شوید تا در مورد آیا ژل رویال طول عمر را افزایش می دهد ؟ بیشتر بخوانیم.

کليد واژه ها:

ژل رویال، پروتئین ها، سالمت و بهداشت، فعالیت ضدمیکروبی، سلول های ماکروفاژ انسانی.

نویسندگان:عاطفه عظيمی و فاطمه عباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =